افتتاح ۴ مدرسه پویش «ایران من» در سیستان و بلوچستان

چهار مدرسه ساخته شده از سوی پویش «ایران من» در در روستاهای «سرگه لادیز»، «رودگر»، «اسلام آباد جالق» و «سیب و سوران» در استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

طی مراسمی که با حضوردکتر سلطانی نایب رئیس ،حسن فروزان فرد رئیس کمیسیون خصوصی سازی و فرشید شکرخدایی رئیس کارگروه رقابت اتاق ایران به همراه جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و زاهدان در روستاهای «سرگه لادیز»، «رودگر»، «اسلام آباد جالق» و «سیب و سوران» در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، چهار مدرسه از مجموعه مدارس ساخته شده به همت پویش «ایران من» افتتاح شد.

پدرام سلطانی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسم افتتاح این مدارس که با حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان و جمعی از فرهنگیان، اهالی و دانش‌آموزان برگزار شد، گفت: معمولا در پروژه‌های مدرسه‌سازی، اسامی خیرین و نیکوکارانی را که از ساخت مدارس حمایت کرده‌اند را روی مدارس می‌گذارند، این در حالی است که در پویش مدرسه سازی «ایران من»، آنچه مقدم بر نام‌های عزیزان و گروه‌های حامی قرار گرفته نام کشورمان ایران است؛ ایرانی که متعلق به همه ما و بیش از ما بزرگترها، برای فردای کودکانمان است.

وی با تأکید بر اینکه نام ایران تقویت‌کننده احساس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزانِ مدارس «ایران من»نسبت به کشور خواهد بود، گفت: پویش ایران من دنبال ساخت ۱۰۰ مدرسه در نقاط مختلف کشور است که تاکنون بیش از ۴۰ تای آنها به بهره‌برداری رسیده است. تمام مدارس «ایران من» علی‌رغم تفاوت‌هایی که در زمینه زبان، نژاد، قومیت و سایر عناصر فرهنگی دارد، در یک نکته مشترک هستند و آن اسم ایران است. این وطن متعلق به همه شماست و ما دوست داریم نسل بعدی ما روی مشترکات‌شان با یکدیگر سرمایه‌گذاری کنند نه تفاوت‌هایشان.

مؤسس پویش ایران من افزود: تفاوت‌ها برای هر قومی در هر استانی محترم هستند و ما باید این تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسیم اما نیازمند همکاری و هم‌افزایی در زمینه ساخت و توسعه میهن عزیزمان هستیم و این اتفاق نمی‌افتد مگر با آموزش و پرورش فرزندانی باسواد و فهمیده.

هدف حامیان پویش ایران من سرمایه‌گذاری بوده نه هزینه