لزوم توجه به کیفیت و استانداردها در خدمات

«فرشید شکرخدایی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: بطورکلی ۶۰ درصد اقتصاد ایران را بخش خدمات تشکیل می دهد اما متاسفانه ارتقای کیفیت در خدمات نسبت به کالا در کشور کمتر مورد توجه بوده است.

وی همچنین اظهار داشت: موضوع تدوین و توسعه استانداردها در حوزه خدمات کشور باید جدی تر گرفته شود.

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: کیفیت در خدمات از مقوله های اساسی که در کشور باید بیشتر روی این موضوع متمرکز شد.

وی افزود:توجه جدی به موضوع استاندارد و کیفیت خدمات در مملکت ضرورت دارد چرا که نارضایت ها و عدم کیفیت در این بخش بسیار بیشتر از تولیدات است چون در کارخانجات و شرکت های تولیدی حداقل استانداردهای محصول را رعایت می کنند اما در بخش خدمات هنوز استانداردهای تعیین شده در کشور وجود ندارد و به عنوان یک چالش جدی مطرح است.

شکرخدایی در ادامه مصاحبه اظهارداشت: افزایش نرخ ارز در کشور فرصت خوبی برای کارخانجات داخلی است که بتوانند سطح کیفیت کالاهای خود را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: همزمان با این موضوع کنترل قیمت در برخی از کالاهای اساسی اعمال می شود که به نظر می رسد این کنترل قیمت مانع توسعه کیفیت باشد.

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: برای مثال اگر قیمت یک کالا ثابت نگه شود بدون شک تولیدکنندگانی که با کیفیت تر هستند عقب خواهند ماند.

وی افزود: این موضوع شاید در کوتاه مدت به نفع مصرف کنندگان باشد اما در دراز مدت به نفع مصرف کنندگان و کیفیت نخواهد بود.

شکرخدایی در ادامه یادآورشد: زمان فعلی فرصت مناسبی برای توسعه صادرات و ارتقای کیفیت کالاهای ایرانی است البته نباید حوزه خدمات را فراموش کرد.