تاکید بر توسعه رقابت در جهت ارتقای کیفیت

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران بر ضرورت توسعه رقابت در جهت ایجاد و ارتقای کیفیت در جامعه تاکید کرد.

فرشید شکر خدایی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: به نظر می رسد حرکت قوانین و مقررات در کشور باید به سمت توسعه رقابت و ارتقای کیفیت معطوف شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که توسعه بیشتر از این که کمی و مبتنی بر منافع اقتصادی باشد بیشتر بر مبنای کیفیت است، اظهارداشت: به این مفهوم که وقتی اشخاص وارد یک کشوری می شوند از کیفیت فرودگاه، زیرساخت ها، برخورد رانندگان، رستوران ها و مواردی از این دست بر میزان توسعه یافتگی کشورها قضاوت می کنند.

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: از همین رو درخواست مزبور در سطح اجتماع از طریق اهمیت دادن به نیاز مشتری شکل می گیرد متاسفانه به لحاظ قانونی در این زمینه ضعف های اساسی در مملکت وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر ایجاد کانال هایی به خصوص از پائین به بالا در زمینه درک نیازهای مشتری و انتقال این مهم به تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات افزود: جدا از این توسعه رقابت در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.

شکرخدایی در حین اشاره به این موضوع که با ثابت نگهداشتن قیمت ها در حوزه های خاص کیفیت به حاشیه رانده می شود، اظهارداشت: شاید در نگاه اول این اقدام در جهت حمایت از منافع مصرف کنندگان به نظر برسد ولی در درازمدت همین مصرف کنندگان متاثر از همین رفتار دچار آسیب خواهند شد.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد تاکید کرد: به نظر می رسد حرکت قوانین و مقررات در کشور باید به سمت توسعه رقابت و ایجاد کیفیت معطوف شود.

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با اعلام اینکه هم اکنون در بسیاری از مواقع تمرکزها بیشتر برروی کنترل قیمت هاست تا توسعه رقابت یادآورشد: تمرکز بیش از حد بر روی قیمت ها منجربه آسیب دیدگی شدید به منافع مصرف کنندگان در جامعه می شود.