تحقق اهداف چشم‌انداز برنامه ۲۰ ساله با افزایش بهره‌وری بنگاه‌ها

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری ایران گفت: توسعه و افزایش بهره‌وری عاملی برای تحقق چشم انداز ۲۰ ساله نظام با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت بهره‌وری و کمک به افزایش توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فرشید شکر‌خدایی صبح امروز در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی بهروری ایران با اشاره به اینکه این جشنواره که با همکاری اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد، افزود: جشنواره ملی بهره‌وری در راستای کمک به تحقق مفاد برنامه‌های توسعه در حوزه بهره‌وری و لزوم بهره‌گیری از ساز و کار اجرایی برای تحقق چشم انداز ۲۰ ساله نظام و با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت بهره‌وری و کمک به افزایش توان رقابت‌پذیری بنگاه‌های اقتصادی و قدردانی از بهره‌ورترین مدیران ارشد شرکت‌های ایرانی هر ساله برگزار می‌شود و در یکم خرداد ماه سال جاری هشتمین دوره برگزاری آن به پایان می‌رسد و نهمین دوره آن به طور رسمی آغاز خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، ادامه داد: فرآیند اجرایی هشتمین جشنواره ملی بهره‌وری از تاریخ اول خرداد ماه سال ۹۵ آغاز شد. در این دوره از جشنواره در مجموع ۳۸ پروژه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری ایران گفت: از میان پروژه‌های ارسالی گروه مواد و محصولات دارویی و بانک‌ها و موسسات پولی و مالی با ۶ پروژه بیشترین و گروه صنایع غذایی با ۲ پروژه کمترین پروژه را در این دوره از مسابقات ارسال کرده اند.

شکرخدایی یکی از چالش‌های اقتصاد ایران در طول چهار دهه گذشته را عدم تغییر شاخص بهره‌وری با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی است، عنوان کرد و افزود: این موضوع به این معنی است که به ازای منابعی که به اقتصاد تزریق می‌شود، به اندازه ۴۵ سال پیش ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

به گزارش ایبِنا، جشنواره ملی بهره وری، یکم خرداد ماه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد.