کارآفرین حبیب خداست

سالهاست در تلویزیون و سینما و کاریکاتورها و متن های ادبی و داستانی و … تفکرات مارکسیستی را مشاهده می کنیم ، پدر کارخانه دار پولداری که دخترش عاشق نگهبان دم در می شود و …. ویا کارگر خوش قلبی که توسط یک کارفرمای زالو صفت اخراج می شود و ….. صدها سریال و داستان کاریکاتور که کارخانه دار را زالوصفت و فریبکار و کارگر را خداشناس و زحمتکش معرفی می کند ، از طرف دیگر بعد از انقلاب کاسب هایی را شاهد هستیم که حبیب الله هستند و دست گیر و کمک حال مستضعفین و ظهرها در مساجد نزدیک بازار به مستمندان کمک می کنند و پیش نماز مسجد هم خیلی هوای این عزیزان را دارد ، جمع بندی این نگاه این است که وقتی حجره ای در بازار یا در محل دارید و کمی ثروت و کمی اعتبار و یک یا دو نفر شاگرد که به آنها زور هم می گویید و بیمه هم نمی کنید و مالیات هم نمی دهید، شما معتمد و حبیب خداوند هستید ، ولی اگر تعداد شاگردان شما زیاد شود و اسم شان به کارگر تغییر کند ، و بیمه و مالیات هم بدهید و چند تا دستگاه و ماشین آلات هم بخرید و زیر یک سوله که کولر هم دارد اینها را جمع کنید بلافاصله تبدیل می شوید به سرمایه دار زالو صفت ! بلافاصله در تلویزیون لباس ها کت و شلوار مارک دار و کراوت شیک و دگمه سرآستین می شود و خیانت به زن و بچه مباح و منشی و دفتر مناسب به عنوان پوششی بر تخلفات شما ارایه می گردد .
تاثیرات حزب توده و تبلیغات مداوم این حزب توانا در نگارش و تبلیغ طی هفتاد سال گذشته بر طرز نگاه همه ما موثر بوده و هست ، هنوز هم قانون کار ما ضد کارفرماست ، جامعه بی طبقه توحیدی آرزوی خیلی هاست و بهترین سوژه برای فیلم سازی در مورد کار و کارآفرین شرکت های دولتی وسط خلیج فارس در حال تولید نفت هستند !
وقتی می خواهیم مالیات بر ارزش افزوده بگیریم ، این زالو صفتان باید حق دولت را بدهند ولی کاسب حبیب خداست و نباید به او ظلم شود ، وقتی شهرداری و اداره برق و گاز و آب کمبود بودجه دارند شرکتها باید کمک کنند ولی اصناف که همیشه در حال نالیدن از وضع بازار هستند و نمی شود از آنها کمک خواست ! جواز کسب معتبر است و در محاکم به عنوان وثیقه قابل قبول است ولی کارت بازرگانی اعتباری ندارد و موجب وهن نظام و کلاه برداری است، نماینده مجلس براحتی در مورد کارخانه ها و شرکت های متخلف نظر می دهد ولی اشاره نمی کند که این حجم بالای قاچاق کفش و پوشاک و وسایل خانگی توسط کدام شرکت انجام می شود ؟! ولی همه می دانیم که فروشنده اقلام قاچاق اصناف هستند . شرکتهای تولید لبنیات تحت شدیدترین کنترل های دولتی هستند ولی شما می توانید با مجوز ماست بندی شیر برگشتی کارخانه را بخری و به خلق الله بفروشی بدون اینکه مسوولیت شیوع تب مالت را بر عهده بگیری!
تغییر نگرش به تولیدکنندگان ارزش افزوده بالا و کارآفرینان بزرگ الزامی است ، این عزیزان باید در صدر نشینند و قدر ببینند ، البته شفافیت کسب و کار این شرکتها و صاحبانشان الزامی است ولی اگر خطایی نکردند ارج و قدر آنها به اندازه تفاوت ارزش افزوده ای است که با اصناف دارند ، کسی که مثلن ۲۰۰۰ نفر را بیمه کرده و سرماه حقوق می دهد ، انتهای سال هم چک مالیات ۵۰ میلیارد تومانی می کشد و پرداخت می کند حبیب خداوند و حبیب مردم ایران است و باید نور چشم همه باشد

فرشید شکرخدایی