رئیس مرکز توسعه رقابت پذیری کسب و کار ایران از راهاندازی مرکز توسعه رقابت پذیری صنعت گردشگری در راستای اجرای سیاستهای اقتصادمقاومتی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید شکرخدایی گفت: در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، ضرورت توسعه زیرساختهای گردشگری کشور و توسعه موضوع رقابت پذیری این صنعت در شرایط پسابرجام و تاکید مقامات کشور به منظور ارتقا و توسعه فعالیتهای بخش خصوصی، مرکز توسعه رقابت پذیری کسب و کار ایران با حمایت کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران به راه اندازی مرکز توسعه رقابت پذیری صنعت گردشگری ایران اقدام کرده است.
وی افزود: این مرکز درصدد است تا ضمن شناسایی نقاط قوت و نواحی قابل بهبود فعالان حوزه گردشگری با ایجاد تمایز شایسته و حرفه ای از طریق بهکارگیری روشهای علمی و عادلانه رتبه بندی ضمن کمک به تسهیل توسعه صنعت گردشگری در پسابرجام، بستر قابل اعتمادی جهت شناسنامه دارکردن تاسیسات گردشگری ایجاد کند تا در این مسیر به هتلهای کشور کمک نماید تا با تحقق آرمانها در حوزه مدیریت کسب و کار خود، در مسیر رقابت پذیری پایدار قدم بردارند.
مسئول رتبه بندی اعضای اتاق ایران افزود: یکی از مهمترین اقدامات برای توسعه صنعت گردشگری در کشور برای تحول و نیل به اهداف تعیین شده در برنامه های توسعه و سند چشم انداز، ایجاد زیرساخت گردشگری حرفه ای، مستقل و دارای نگرش توسعه ای به صنعت گردشگری با هدف شناخت فرصتها و تهدیدهای پیش رو، به روزآوری فناوری مورد استفاده و هموارسازی بستر رقابت پذیری می باشد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: این مرکز ضمن بهره گیری از تمامی ظرفیتهای بخش خصوصی فعال در این حوزه، تلاش خواهد کرد تا به صورت موازی با استفاده از اطلاعات ارایه شده توسط متقاضیان که توسط شخص سوم بی طرف تایید شده است و تحلیل آنها و انجام ارزیابی های دقیق و کارشناسانه از اطلاعات به دست آمده، نقش ملی خود را ایفا کرده و در سطح ملی با تعامل مناسب با نهادهای ذینفع و بدنه حاکمیتی نسبت به گزارش دهی مستمر از آخرین وضعیت رقابت پذیری تاسیسات گردشگری اهتمام ورزد.
به گفته شکرخدایی، نتیجه کلی این رتبه بندی بعد از یک دوره ۵ ساله، شفافیت و بهبود هر چه بیشتر در فضای کسب و کار صنعت گردشگری خواهد بود.
احمد اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر نیز ضمن اعلام حمایت و لزوم تاسیس این مرکز تاکید و اعلام کرد: کمیسیون گردشگری اتاق ایران حامی توسعه بخش خصوصی و محور بودن آن در توسعه صنعت گردشگری است.
بیشتر ببینید . . .
-
مکانیسم تسهیلات سبز و تشویقی در حوزه محیط زیست با همکاری بخش خصوصی طراحی میشود
-
کارشناسان در بررسی صمت از الزامات جذب سرمایه به کشور :تا FATF حل نشود، سرمایهگذار نمیآید
-
فرشید شکرخدایی به عنوان سومین دبیرکل فراکسیون تشکلهای اتاق بازرگانی انتخاب شد
-
تجربه شورای گفتوگو در اتاق ایران در مجمع عمومی اتاق اسلامی تشریح شد
-
برای حفظ بازار عراق، روی صادرات کالاهای با کیفیت نظارت شود